Remigiusz Łukomski.

Bas. Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Włodzimierza Zalewskiego. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in. w konkursie wokalnym w Dusznikach-Zdroju (2002), w X Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2003), w finale Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Hariclea Darclée w Rumunii (2003) oraz nagrody specjalnej dla najlepszego polskiego wykonawcy podczas V Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2004). Jeszcze jako student zadebiutował z wielkim powodzeniem na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej rolą Gremina w „Eugeniuszu Onieginie” Piotra Czajkowskiego, w reżyserii Macieja Prusa i pod batutą Michała Klauzy. Debiut ten zaowocował stałą wieloletnią współpracą z Operą Narodową w Warszawie – trwa ona do dzisiaj. Na deskach Opery Narodowej w Warszawie Remigiusz Łukomski zaśpiewał jeszcze inną czołową rolę basową: Mathieu w „Andrei Chénier” Umberta Giordana. Po udanym debiucie rolą Mathieu światowej sławy reżyser Mariusz Treliński zaprosił śpiewaka do nowej inscenizacji „La Bohème” Pucciniego w partii Colline. Rola Sarastra w „Czarodziejskim flecie” Mozarta otworzyła mu drzwi wielu teatrów w Polsce i poza jej granicami, a rolą Skołuby w „Strasznym dworze” Stanisława Moniuszki dołączył do grona największych polskich basów. Współpracował m.in. z czołowymi reżyserami: Annilese Miskimmon, Grzegorzem Jarzyną, Maciejem Prusem, Krzysztofem Warlikowskim, Achimem Freyerem, Michałem Znanieckim, Karstenem Wiegandem, Andreą Moses, Agatą Dudą-Gracz, Christianem Sedelmayerem, Mariuszem Trelińskim, oraz dyrygentami: Grzegorzem Nowakiem, Jackiem Kaspszykiem, Antonim Witem, Kazimierzem Kordem, Michałem Klauzą, Tadeuszem Kozłowskim, Tomaszem Tokarczykiem, Łukaszem Borowiczem, Bassemem Akikim, Antonim Wicherkiem, Stefanem Solyomem, Martinem Hoffem, Enrique Mazzolą, Carlem Montanaro, Willem Crutchfieldem, Ilarim Hämäläinenem, Patrickiem Fournillierem i wieloma, wieloma innymi. Związany z teatrami operowymi w Polsce i za granicą (w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Białymstoku, Darmstadt, Weimarze, Rydze) oraz wiodącymi filharmoniami i festiwalami w kraju i w Europie. Koncertował w Chicago, Berlinie, Amsterdamie, Bonn, Trondheim, Haminie. Opublikował wiele nagrań płytowych, m.in. ,,Credo’’ Krzysztofa Pendereckiego z Filharmonią Narodową, czym uświetnił rozpoczęcie sezonu artystycznego tej instytucji w 2008 roku. Z Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Łukasza Borowicza wystąpił w nagraniach „Lodoïski” Luigiego Cherubiniego, „Falstaffa” Giuseppe Verdiego oraz „Marii” Romana Statkowskiego. W latach 2009–2013 związany na stałe z Niemiecką Operą Narodową w Weimarze. Śpiewał m.in. jako: Sarastro w „Czarodziejskim flecie” Mozarta, Mefistofeles w „Fauście” Gounoda, król Marek w „Tristanie i Izoldzie” Wagnera, Biterolf w „Tannhäuserze” Wagnera, Colline w „La Bohème” Pucciniego, Timur w „Turandot” Pucciniego, Arkel w „Peleasie i Melizandzie” Debussy’ego, Comandatore, Leporello i Masetto w „Don Giovannim” Mozarta, Gremin w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego, Skołuba w „Strasznym dworze” Moniuszki, Sparafucile i Monterone w „Rigoletcie” Verdiego, Tchelio i La Cuisiniere w „Miłości do trzech pomarańczy” Prokofiewa, Ratcliff w „Billym Buddzie” Brittena, Crespel w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha, Mathieu w „Andrei Chénier” Giordana, Pistol w „Falstaffie” Verdiego, Altamoras w „Lodoïsce” Cherubiniego, Melchtal w „Wilhelmie Tellu” Rossiniego, Zuniga w „Carmen” Bizeta, Geronte w „Manon Lescaut” Pucciniego, Iwan Chowański w „Chowańszczyźnie” Musorgskiego, Faust w „Ognistym aniele” Prokofiewa. W swoim repertuarze ma ponad 30 najważniejszych ról basowych oraz dzieła oratoryjno-kantatowe.