Aleksandra Novina-Chacińska.

Sopran, absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Beaty Zawadzkiej-Kłos. Już podczas studiów rozpoczęła współpracę z Teatrem Wielkim w Łodzi. Zadebiutowała rolą Hrabiny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich w Polsce i za granicą. Po zakończeniu studiów kontynuowała naukę pod kierunkiem Maestry Teresy Żylis-Gary. Doskonaliła sztukę wokalną pod kierunkiem prof. Jagny Sokorskiej-Kwiki, której asystentką jest wielu lat. Obecnie znajduje się pod opieką wokalną Jacka Laszczkowskiego.

Aleksandra Novina-Chacińska jest uczestniczką najważniejszych polskich festiwali muzycznych. Prowadzi też aktywną działalność koncertową w Polsce i za granicą. Współpracowała z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Krakowską w Krakowie, Operą Nova w Bydgoszczy, Teatrem Muzycznym w Gliwicach oraz wieloma teatrami w Europie (w Kassel, Weimarze, Innsbrucku, Rydze, Tallinie). W jej repertuarze nie brak pamiętnych partii, jak choćby Halki z opery Moniuszki, jej debiut  w Teatrze Wielkim w Poznaniu został przyjęty entuzjastycznie. Premiera „Madame Butterfly” G. Pucciniego, gdzie kreowała tytułową postać, stała się wydarzeniem sezonu. Występ doceniła krakowska publiczność, nagradzając wykonawców 12-minutowymi owacjami na stojąco. Aleksandra Novina-Chacińska zagrała też w wyróżnionym wieloma nagrodami filmowymi „Chrzcie” Marcina Wrony. Zadebiutowała z ogromnym sukcesem na scenie teatru w Innsbrucku w Austrii partią Magdaleny z opery „Andrea Chénier” Umberta Giordana oraz rolą Małgorzaty w przedstawieniu „Faust” Charlesʹa Gounoda na deskach Deutsches Nationaltheater w Weimarze.

Śpiewaczka została też uhonorowana licznymi nagrodami. Otrzymała drugą nagrodę na XII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Manuela Ausensi w Barcelonie (2009), Grand Prix i nagrodę specjalną na XI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Bilbao (2006) oraz nagrodę specjalną na II Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie (2006), jest również finalistką międzynarodowych konkursów wokalnych: „Flaviano Labò” w Piacenzy, „Riccardo Zandonai” w Riva del Garda i „Ottavio Ziino” w Rzymie oraz VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie. Ostatnio (styczeń 2019) jej kunszt wokalny został doceniony i uhonorowany nagrodą specjalną na I Wiedeńskim Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Austrii.

Od ponad 15 lat prowadzi działalność pedagogiczną w Polsce i za granicą, pod jej kierownictwem odbyło się 15 mistrzowskich kursów wokalnych „Operamore”. Pomysłodawczyni, solistka i producentka płyty „Panie dobry jak chleb”.