Tadeusz Szlenkier.

Jego debiut sceniczny miał miejsce w 2005 roku na scenie Opery Krakowskiej, gdzie zaśpiewał partię Alfreda w „Zemście nietoperza” Johanna Straussa. W kolejnych latach śpiewał takie znaczące role jak partia Gustawa w „Balu maskowym” Giuseppe Verdiego, hrabiego Leicester w „Marii Stuardzie” Gaetano Donizettiego, Jontka w „Halce” Stanisława Moniuszki czy Don Joségo w „Carmen” Georges’a Bizeta – występował przy tym na licznych scenach operowych w Polsce. W 2008 roku Tadeusz Szlenkier zaśpiewał Pasterza w „Królu Rogerze” Karola Szymanowskiego podczas Bard Summer Festival w Annandale-on-Hudson, gdzie wykonał także partię tenorową w pierwszej amerykańskiej prezentacji scenicznej baletu Harnasie.

W latach 2010–2017 był solistą bydgoskiej Opery Nova, gdzie występował jako książę Mantui w „Rigoletcie”VerdiegoAlfredo w „Traviacie”, Rodolfo w „Cyganerii” Giacoma Pucciniego, Książę w „Rusałce” Antonína Dvořáka, Enzo w „Giocondzie” Amilcare Ponchiellego czy Jontek w „Halce” Moniuszki. Kolejne ważne wydarzenia w jego karierze to reprezentowanie Polski na koncertach organizowanych w ramach EXPO w Szanghaju w 2010 roku i dwa lata później występ w roli tytułowej w „Idomeneo” w Teatro Municipal w Limie.

Tadeusz Szlenkier zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w 2015 roku jako Pinkerton w „Madame Butterfly” Pucciniego. Artysta powrócił tam jeszcze wielokrotnie w rolach: Stefana w „Strasznym dworze” Moniuszkiksięcia Mantui w „Rigoletcie” Verdiego oraz tytułowego bohatera w premierowej produkcji opery „Eros i Psyche” Ludomira Różyckiego. W 2017 roku zadebiutował w Nederlandse Reisopera, wcielając się w Rodolfa w Cyganerii.

W 2018 roku artysta dołączył jako solista do zespołu Staatstheater w Norymberdze, gdzie wystąpił w rolach: Kuragina w premierowej produkcji opery „Wojna i pokój” Sergieja Prokofiewa, Pinkertona w „Madame Butterfly” oraz zadebiutował w partii tenorowej w „Requiem wojennym” Benjamina Brittena.

Wśród angaży w sezonie 2019/2020 można wymienić partię Kawalera des Grieux w „Manon” Jules’a Masseneta, Ismaela w „Nabucco” Verdiego, Sinodala w „Demonie” Antona Rubinsteina, a także tytułową rolę w „Don Carlosie” Verdiego w Staatstheater w Norymberdze, Pinkertona w „Madame Butterfly” Pucciniego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej oraz Turiddu w „Rycerskości wieśniaczej” Pietro Mascagniego w Operze Nova w Bydgoszczy.

Tadeusz Szlenkier współpracował z takimi dyrygentami jak: Joana Mallwitz, Patrick Fournillier, Guido Johannes Rumstadt, Edward Cumming, Leon Botstein, Giuseppe Grazioli, Jeremy Silver, Antoni Wit, Uwe Theimer, Eraldo Salmieri, Tadeusz Wojciechowski, Maciej Figas, Wojciech Rajski, Andrzej Knap, Grzegorz Nowak, Ricardo Castro i Claudio Cruz oraz takimi reżyserami jak: Jens-Daniel Herzog, Tatjana Gürbaca, Tina Lanik, Lech Majewski, Marc Verzatt, Thor Steingraber, Waldemar Zawodziński, Kristine Wuss, czy Dieter Kaegi.

W dorobku artysty znajdują się również nagrania m.in. opery „Lodoïska” Luigiego Cherubiniego, pieśni Oskara Kolberga, a także solowa płyta „Parlami d’amore” z najpiękniejszymi pieśniami neapolitańskimi.